تویوتا یاریس هیبریدی
 
پنج شنبه 14 / 6 / 1392برچسب:تویوتا,یاریس,هیبرید,ی,, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani


2013 Toyota Yaris Hybrid-R Concept

2013 Toyota Yaris Hybrid-R Concept

درکنار پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی آن که 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاورش به چرخ های جلو منتقل می شود، دو موتور الکتریکی 60 اسبی هم برای هرکدام از چرخ های عقب تعبیه شده؛ مجموع گشتاور تولیدی این موتورها نیز به حدود 90 نیوتن متر می رسد.

یاریس هیبریدی درحالت Track mode حداکثر قدرتی معادل 420 اسب بخار داشته که البته این میزان قدرت بیشتر 5 ثانیه در اختیار راننده نیست. این خودرو حالت رانندگی Road mode هم دارد که در آن قدرت خروجی موتور محدود شده تا مصرف سوخت و میزان آلایندگی کاهش یابد.

اما یاریس هیبریدی، موتور الکتریکی سومی هم دارد که مابین پیشرانه بنزینی و گیربکس 6 سرعته ترتیبی (Sequential) خودرو نصب شده، باطری های این موتور در هنگام ترمز گرفتن شارژ شده و برای شتابگیری قدرت 60 اسبی آن در اختیار موتورهای عقب قرار می گیرد. همه اینها در شرایطی است که چرخ های جلویی احتیاجی به قدرت اضافه نداشته باشند در غیر اینصورت اولویت با چرخ های جلوست.

یاریس هیبریدی رینگ های 18 اینچی TRD با تایرهای Pilot Sport Cup میشلین دارد که سایزشان در جلو و عقب 225/40 خواهد بود. برای توقف این چرخ ها نیز از دیسک های ترمزی استفاده شده که کالیپرهای آن در جلو به 6 پیستون و در عقب به 4 پیستون مجهز شده اند.

درون کابین Hybrid-R پدال های مشابه GT86 بکار رفته، صندلی های اسپرت ریکارو نیز چرم های مشکی/آبی دارند و فرمان هم روکش آلکانترا دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 344
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 886
بازدید ماه : 13073
بازدید کل : 462787
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2